2015. június 29., hétfő

vikka

Tadászana-A hegytartás

Nem esik nehezemre ebben az ászanában állni.
Erős vagyok,mozdulatlan.
Jól esik érezni a talajt a lábam alatt.
Nagyon szeretek mezítláb lenni.
Jól esik a hátamnak ez a tartás,jól esik a mozdulatlanság.
Van benne valami fennkölt és valami titokzatos...
(Balcsin vagyok a kertben,kicsit hideg van,a szél is fúj,mégis mozdulatlan vagyok.
 semmi nem dönthet fel.)
Nem vágyom máshová,nem vagyok türelmetlen,jól esik a póz az első percekben.

Később sem vagyok türelmetlen,de egyre nehezebbnek érzem magam és elkezd hiányozni a mozgás.
Nagynak és súlyosnak érzem magam.
Még mindig nem esik nehezemre az ászana tartása.

Arra gondolok,hogy egy létra vagyok,bennem van a lent és a fent.

Úgy szeretem a hegyeket,ha messzebbről szemlélhetem,s hozzátartoznak valami szép látképhez.

Nem vágyom a magas hegyekre,sosem vonzott a hegymászás,síelni sem tudok,nem vonzanak a havas hegyek sem.
(Az Erőss Zsolt is eszembe jut,olyan hiábavalónak érzem a halálát,rögeszmének a hegyekhez való vonzódását...)

Nincs bennem olthatatlan vágy,hogy egy magas hegyen legyek.
Ha hegy,akkor messzebbről szemlélve, és legyen mellette víz is. Az fontos.

A magas hegy félelemmel vegyes tisztelet érzését kelti bennem ,rossz érzés a mozdulatlansága,a kopársága,a magas hegyekről még egy félelmetes, kongó hang is beugrik.
Egy bizonyos magasság felett nincs élet,ritka a levegő,jobb messzebbről szemlélni.

Elvonulni sem vágyom,barlangba sem,a barlang szűk,hideg,nyirkos,sötét...

A Mecsek is eszembe jut,a kisebb hegyek,a Balaton melletti hegyek.
Fák,madarak,őszi erdő.Barátságos,itt jó sétálni,túrázni. Szeretem a városunk fölé magasodó Mecseket,sokszor jut eszembe,hogy az esőfelhők nem jutnak át a hegyen.
Ez olyan oltalom-szerű gondolat,megvéd,elszigetel.

De nem szeretnék egyedül lenni egy magas hegyen, és egyáltalán nem akarom megmászni a magas hegyet.

Eszembe jutnak még a szunnyadó tűzhányók is,bennük a kiszámíthatatlan természeti erővel.

És az is még megfordul a fejemben,hogyha sík vidéken vagyok,hiányzik a hegy látványa.

Gondolkodtam a céljaimon is,de többnyire rövidtávú célok jutottak csak az eszembe.

Este nagyon fájtak a combjaim.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése